Αναστάσιος Δημόπουλος - Value Investing
Επίτευξη απόλυτων αποδόσεων με την στρατηγική long/short equity
Λίγα λόγια για εμένα
Ονομάζομαι Αναστάσιος Δημόπουλος και είμαι επαγγελματίας επενδυτής/trader.


Παράδειγμα πρόσφατης επένδυσης ΜΟΝΟ με θεμελιώδη
2424 αναγνώστες
Τετάρτη, 22 Οκτωβρίου 2008
20:40

Επειδή σήμερα άναψε η συζήτηση μεταξύ θεμελιωδών και τεχνικών αναλυτών, θέλω κι εγώ να εκφράσω την άποψή μου επί του θέματος.

Συμφωνώ απόλυτα με τον Benjamin Graham, μέντορα του Warren Buffett, ο οποίος στο βιβλίο του Security Analysis που η 1η του έκδοση γράφτηκε το 1934 χαρακτηρίζει την τεχνική ανάλυση ως νεκρομαντεία.

Η γνώμη μου είναι πως αν κάποιος πιστεύει στην νεκρομαντεία κι άλλα τέτοια υπερφυσικά μπορεί να πιστεύει άνετα και στην τεχνική ανάλυση.

Εγώ προτιμώ τις δικές μου επενδύσεις να τις κάνω βάσει μόνο θεμελιωδών μεγεθών και θα φέρω ως παράδειγμα την μοναδική μου επένδυση το 2008 εκτός του arbitrage που περιέγραψα σε προηγούμενο άρθρο το οποίο είχε την αναμενόμενη κατάληξη.

Για να επενδύσω σε μια εταιρία πρέπει να συντρέχουν δύο λόγοι. Πρώτον να είναι καλή και δεύτερον να είναι φτηνή.

Στις 7 Αυγούστου χρησιμοποιώντας όλη μου την διαθέσιμη ρευστότητα αγόρασα τις μετοχές μίας μόνο εταιρίας η οποία παρουσιάζει τα εξής χαρακτηριστικά.

Κατάσταση Αποτελεσμάτων

Πωλήσεις: 371 εκατ. ΕΥΡΩ

Μικτά Κέρδη: 311 εκατ. ΕΥΡΩ

Λειτουργικά Κέρδη: 117 εκατ. ΕΥΡΩ

Καθαρά Κέρδη: 80 εκατ. ΕΥΡΩ

Ισολογισμός

Ταμειακά Διαθέσιμα: 140 εκατ. ΕΥΡΩ

Απαιτήσεις: 0,1 εκατ. ΕΥΡΩ με πωλήσεις 371 εκατ. ΕΥΡΩ! Δηλαδή πληρώνεται μόνο με μετρητά.

Δάνεια: 0

Συνολικές Υποχρεώσεις: 44 εκατ. ΕΥΡΩ

Καθαρή Θέση: 218 εκατ. ΕΥΡΩ

Κατάσταση Ταμειακών Ροών

Λειτουργικές Ταμειακές Ροές: 90 εκατ. ΕΥΡΩ

================================================

Από τα παραπάνω βγάζουμε το συμπέρασμα ότι έχουμε να κάνουμε με μια εταιρία η οποία έχει:

Περιθώριο Μικτού Κέρδους:  83,8%

Περιθώριο Λειτουργικού Κέρδους:  31,7%

Περιθώριο Καθαρού Κέρδους: 21,6%

και δεν διατρέχει κανένα κίνδυνο ρευστότητας γιατί έχει τεράστιο ταμείο, μηδενικό δανεισμό και όλα της τα κέρδη τα μετατρέπει απευθείας σε ταμειακές ροές.

Είναι ολοφάνερο ότι η εταιρία είναι καλή. Άρα τώρα πρέπει να εξετάσουμε αν είναι και φτηνή.

Την μέρα που έγινε η επένδυση η εταιρία είχε την εξής αποτίμηση:

Συνολική Αξία = Κεφαλαιοποίηση - Ταμειακά Διαθέσιμα + Δανεισμός = 589 - 144 + 0 = 445 εκατ. ΕΥΡΩ

Λειτουργικά Κέρδη Μετά Φόρων = ΛΚ * (1 - Φορολογικός Συντελεστής) = 117 * ( 1 - 0,30) = 81,9 εκατ. ΕΥΡΩ

Συνολική Αξία / Λειτουργικά Κέρδη Μετά Φόρων = 445 / 81,9 = 5,43

Δηλαδή πληρώνουμε 5,4 φορές τα λειτουργικά κέρδη μετά φόρων, που γίνονται κατευθείαν μετρητά στο ταμείο, για να αγοράσουμε όλη την επιχείρηση.

Αυτή η σχέση μας δίνει μια απόδοση 18,4% που μας δίνει αρκετά μεγάλο περιθώριο ασφαλείας σε σχέση με το 4%-5% ενός μακροπρόθεσμου ομολόγου.

Αν η οικονομία πάει καλά τα αμέσως επόμενα χρόνια η εταιρία θα αυξήσει τα κέρδη της και θα είμαστε ευχαριστημένοι.

Τι θα γίνει όμως αν η οικονομία μπει σε ύφεση;

Είναι απλό. Η εταιρία θα χρησιμοποιήσει το ταμείο της για να επεκταθεί σιγά-σιγά ανοίγοντας νέα καταστήματα με ευνοϊκά μακροπρόθεσμα ενοίκια αφού αυτα θα είναι μειωμένα λόγω χαμηλής ζήτησης. Έτσι μόλις η οικονομία επανέλθει η εταιρία θα είναι σε θέση ακόμα και μετά απο μία πιθανή μείωση κερδών να επανέλθει με μεγαλύτερα κέρδη από τα παλιότερα.

Εκτός των παραπάνω η συγκεκριμένη εταιρία διοικείται από την οικογένεια που την ίδρυσε και κατέχει το 51%, δεν έχει εκδόσει πότε stock options και δεν κάνει χρηματιστηριακά παιχνίδια.

Ποια είναι τα αποτελέσματα αυτής της επένδυσης μέχρι στιγμής;

Ο δείκτης ο οποίος αντιπροσωπεύει την εταιρία έχει χάσει 33% από τον Αύγουστο που την αγόρασα και η μετοχή μόνο 8%.

Ακόμα κι αν το φτηνό γίνει φτηνότερο δεν παίζει ρόλο γιατί η επιστροφή θα είναι ψηλότερα. Με συντηρητικές εκτιμήσεις η εταιρία αξίζει άνετα τα διπλά από την τιμή κτήσης και σε μερικά χρόνια πολύ παραπάνω από τα διπλά.

Όποιος θέλει να μάθει ποια είναι η μετοχή μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου.

Σχόλια

22/10 21:07  Α45
Αγαπητέ φίλε,παρ' ότι διαφωνώ (λόγω φιλοσοφίας) με την τοποθέτησή σου περί τεχνικής ανάλυσης,οφείλω να παραδεχθώ οτι το άρθρο σου και σοβαρό και τεκμηριωμένο είναι.Τα επιχειρήματά σου ειναι προσεκτικά μελετημένα και διατυπωμένα,προσωπικά βεβαια δεν εχω δυνατότητα να τα αξιολογήσω επιστημονικά...

Θα πω επίσης οτι το γεγονός οτι δεν αναφέρεις το ομομα της μετοχής σε τιμά ιδιαιτέρως,μια και,όπως αναφέρεις την εχεις ηδη αγοράσει.

Απο απλή περιέργεια έκανα μια μικρή έρευνα,αξιοποιώντας την σχετική δυνατότητα του προγράμματος παρακολουθησης που διαθέτω.Οι μετοχές που απο 1 Αυγούστου 2008 ως σήμερα έχουν πτώση γύρω στο 8%,ειναι οι ΠΡΕΖΤ,ΑΡΒΑ,ΠΕΡΣ,ΜΠΕΝΚ,ΕΛΜΕΚ και ΛΥΜΠΕ.Επεσα μέσα?
22/10 21:10  kikou04
Αγαπητέ Α45, δεν αναφέρεται σε Ελληνική μετοχή.
22/10 21:12  ameletitos
ρε τι μανια σας εχει πιασει με τους γριφους ολους εδω μεσα...πειτε βρε ελευθερα τα σαπακοχαρτα σας. εγω υπόσχομαι τουλαχιστον οτι δεν θα τα αγγιξω! χαχαχχαχαχχαχχα
22/10 21:12  Αναστάσιος Δημόπουλος
@Α45

Ευχαριστώ για τα καλά λόγια.

Με ξεσκέπασε ο πράκτορας kikou04... :-)

Η μετοχή είναι από ξένη αγορά.

@ameletitos

Αν το παραπάνω σου φαίνεται για σαπακόχαρτο, τι να πω....
22/10 21:21  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
ΑΝ ήταν ελληνική (και ο γράφων κατάλαβε πως δεν ήταν), η μόνη η οποια ΘΑ ταίριαζε "κάπως" στο γενικότερο προφίλ (χονδροειδώς) Θα ήταν η ΠΡΕΖΤ.
22/10 21:31  ameletitos
φιλε εξαρταται τι πουλαει. αν πουλαει γκουτσι παντοφλες των 100 δολλαριων λογου χαρη, τα θεμελιωδη θα κανουν φτερα πριν το καταλαβεις...
22/10 21:35  Αναστάσιος Δημόπουλος
@Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης

Αμέσως φαίνεται ο επενδυτής που ξέρει τους ισολογισμούς.

@ameletitos

Τώρα μιλάς σωστά. Δεν πουλάει αναγκαία είδη αλλά δεν είναι και πολυτελείας, οπότε δεν ανυσηχώ.
22/10 22:14  panpar
Μηπως να αρχισω να καπνιζω ??
free float <5%
22/10 22:20  Αναστάσιος Δημόπουλος
@panpar

Σε τι ακριβώς αναφέρεσαι;
22/10 23:20  ArTaXiA
Ωρε λεβέντες... Περιθώριο μικτού κέρδους 83,8% λέει το παλικάρι. Που σημαίνει πως εάν η Gucci παντόφλα πωλείται 100€, το κόστος πωληθέντων είναι 16,17€. Το προϊόν αυτό είτε υπηρεσία είναι, είτε μπιχλιμπίδι για τουρίστες...
22/10 23:21  ArTaXiA
Ο panpar προφανώς εννοεί τον Καρέλια...
22/10 23:38  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Πολύ καλό, εάν είσθε διαχειριστής που ΠρέΠΕΙ να ευρίσκεται εντός. Ως ιδιώτης ωστόσο, σαν το μετρητό δεν έχει (προς το παρόν, έτσι?)
23/10 06:52  sklhs
Αφού έχει τέτοιο P/E γιατί τότε κανείς δεν ασχολείται μαζί της; Στο παρελθόν ποια ήταν τα μεγέθη της εταιρίας; Μήπως η αγορά τιμωρεί την εταιρία για κινήσεις του παρελθόντος και για αυτό είναι εκεί που είναι;
23/10 09:14  geokalp
ωραίος!

εταιρεία χωρίς δανεισμό είναι πολύ πιο εύκολη για αποτίμηση

30φυλλε
το ΠΡΕΖΤ πως έφτασε να έχει τόσους φόρους;
23/10 10:01  Αναστάσιος Δημόπουλος
@Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας

Σαν ιδιώτης τοποθετήθηκα. Όταν κάτι είναι πάμφθηνο, αγοράζω.

@sklhs

Η αγορά τιμωρεί υπερβολικά μια μικρή μείωση στις πωλήσεις των υπαρχόντων καταστημάτων.

@geokalp

Το ΠΡΕΖΤ έχει αναβαλλόμενη φορολογική υποχρέωση λόγω επανεκτίμησης της αξίας του ακινήτου. Θα χρειαστεί να πληρωθεί μόνο σε περίπτωση που πωληθεί το ακίνητο. Όσο το ξενοδοχείο λειτουργεί σαν επιχείρηση τότε η υποχρέωση είναι σαν να μην υπάρχει.
23/10 10:08  geokalp
thanx!
23/10 21:10  sternignosi
Πολύ καλό συμφωνώ κατά 90%. Επειδή γνωρίζεις από ανάλυση οικ. καταστάσεων κοίτα την παρακάτω κατάσταση χρηματικών ροών, είναι διαμάντι...

http://markets.ft.com/tearsheets/financials.asp?type=cf
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
18 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
Άρθρα για επενδυτικά και οικονομικά θέματα. Παραδείγματα long και short επενδυτικών κινήσεων.
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις